Opublikowano

Placuszki owsiane z dynią i granatem

6

Są takie dni, kiedy bliżej mi do Ch..j Pani Domu, niż do jej perfekcyjnej wersji w białych rękawiczkach. No dobra, przyznaję, że tak naprawdę do tej drugiej rzadko kiedy jest mi blisko, bo kuchnia po moim gotowaniu wygląda zwykle jak po przejściu tornada, a ja sama jestem wzorowym przykładem bałaganiarza totalnego. I mimo, że w kwestiach kuchennych zwykle radzę sobie całkiem nieźle i bez większych katastrof, to są dni właśnie takie jak ten, kiedy kuchnię powinnam omijać szerokim łukiem.

Poranek zaczął się nie najlepiej – w kuchni przywitał mnie widok podłogi finezyjnie usłanej wątróbką, cebulką i tłuszczem z dodatkiem elementów tekstylnych w postaci dwóch ściereczek. Podczas, gdy przeklinając pod nosem, na kolanach zbierałam pozostałości mojego obiadu, powód całego zamieszania spał smacznie na kocyku w pokoju udając zwierzaka idealnego.
Nauka na dziś: jeśli współdzielisz mieszkanie z kotem, nie zostawiaj na noc jedzenia w niedomkniętym pojemniku na kuchennym blacie. Nawet jeśli przypomni ci się o tym, kiedy właśnie zasypiasz, pod kołdrą jest tak ciepło, a tobie naprawdę BARDZO nie chce się wstawać.
Poranne wydarzenia plus wczorajsze problemy z usmażeniem dyniowych placuszków (na patelni powstała dyniowa jajecznica) i ogólnie kiepski nastrój powinny dać mi myślenia. Ponieważ jednak jeśli coś już sobie zaplanuję, to lubię ten plan realizować, mimo wszystko zabrałam się za gotowanie. Kiedy przy trzeciej próbie smażenia moja cierpliwość powoli się kończyła, irytacja pomieszana z frustracją sięgnęła zenitu i kiedy straciłam już wszelką nadzieję na powodzenie moich planów, wreszcie się udało. Placuszki wyszły słodkie, pachnące, o pięknym pomarańczowym kolorze – jednym słowem idealne na złagodzenie moich zszarganych dzisiejszym dniem nerwów.

Placuszki owsiane z dynią i granatem
Składniki na 1 porcję:

100 g upieczonej dyni
50 g płatków owsianych
1 jajko
30 g jogurtu greckiego
pół łyżeczki cynamonu
2 łyżki erytrytolu
ok. 30 g ziaren granatu

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 360 kcal
B: 17,8 g T: 13 g W: 40,4 g

Dynię blendujemy z płatkami owsianymi, jajkiem i jogurtem. Dodajemy cynamon i erytrytol, dokładnie mieszamy. Na rozgrzanej i lekko natłuszczonej patelni smażymy pod przykryciem niewielkie placuszki. Podajemy posypane ziarnami granatu.

4

5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *