Opublikowano

Koktajl z grejpfrutem i czarnymi porzeczkami

1

Koktajle to zdecydowanie najłatwiejszy i najszybszy sposób na wykorzystanie sezonowych owoców. Tym większy mam żal do samej siebie, że tak rzadko pojawiają się w moim menu.

Zwykle przypominam sobie o nich w momencie, kiedy pofolgowałam z dietą i chcę nieco wspomóc organizm w walce z nadmiarem spożytego jedzenia. Najczęściej do akcji wkracza wówczas green monster – blenduję szpinak, natkę pietruszki, ogórka i inne zielone warzywa, dla smaku dodając zwykle jakiś owoc. Od niedawna do koktajli dodaję również sproszkowany młody jęczmień – wcześniej była to spirulina, ale mój organizm niekoniecznie dobrze na nią reagował. O młodym jęczmieniu wiele można by pisać – działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo i przeciwwirusowo. Jest doskonałym źródłem witamin, żelaza, wapnia, magnezu i cynku. Ponadto zawiera frakcje błonnika nierozpuszczalnego, co z kolei dobrze wpływa na funkcjonowanie naszego układu pokarmowego. Nie da się ukryć, że nie smakuje zbyt dobrze, ale jeśli dodamy go do koktajlu, jego smak jest praktycznie niewyczuwalny 😉

Koktajl z grejpfrutem i czarnymi porzeczkami
Składniki na 1 porcję:

100 g czerwonego grejpfruta (ok.1/2)
100 g czarnej porzeczki
1 ogórek gruntowy
1 łodyga selera naciowego
sok z 1/2 cytryny
1 łyżka sproszkowanego młodego jęczmienia

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 120 kcal
B: 5 g T: 1 g W: 24 g

Grejpfruta obieramy, dzielimy na cząstki, wrzucamy do blendera. Dodajemy porzeczki, obranego i pokrojonego ogórka i seler naciowy. Zalewamy odrobiną wody (ok. 150 ml), dodajemy sok z cytryny i młody jęczmień. Wszystko razem blendujemy.

z longiem kopia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *