Opublikowano

Food Forum

13697055_1329359573745251_1698442096975098843_n

Nie ukrywam, że propozycji od Food Forum towarzyszyły bardzo pozytywne emocje – jest to bowiem pierwsze na rynku czasopismo branżowe poświęcone zagadnieniom żywności i żywienia. Sama chętnie po nie sięgam, ponieważ ma coś, co cenię w tego typu gazetach – naprawdę imponującą ilość treści na tematy, które mnie interesują. Dużym plusem jest też fakt, że pomimo iż jest to czasopismo eksperckie, artykuły pisane są językiem  przystępnym, tak więc każdy komu tematyka żywieniowa nie jest obojętna, znajdzie tutaj coś dla siebie.

Dlatego też z nieukrywaną radością po powrocie znad morza znalazłam w skrzynce najnowszy numer czasopisma – zwłaszcza, że po krótkim urlopie pojawiły się w głowie nowe pomysły i wzmożona wena do działania 😉

W najnowszym numerze znajdziecie naprawdę dużo ciekawych i aktualnych tematów, między innymi:

ZDROWE ODŻYWIANIE: Ranking diet

Obecnie w wielu krajach europejskich, w tym również w Polsce, obserwuje się duże zainteresowanie prawidłowym odżywianiem i z tego też względu w ciągu ostatnich lat pojawiło się wiele rożnych diet – mniej lub bardziej kontrowersyjnych. Każdy poszukuje właściwego systemu żywienia odpowiedniego dla siebie – która z diet będzie dla nas tą optymalną? W artykule przeczytacie o plusach i minusach najbardziej popularnych diet.

SPORT: Woda – płynny fundament – jak odpowiednie nawadnianie wpływa na zdrowie, wydolność i aktywność fizyczną

Woda powinna znajdować się u podstawy piramidy żywieniowej każdego człowieka, jest bowiem najważniejszym materiałem budulcowym ludzkiego organizmu oraz środkiem transportu pożywienia, hormonów, enzymów. Ponadto wspomaga usuwanie toksyn oraz reguluje procesy przemiany materii. Organizm należy nawadniać stale, małymi porcjami. Badania naukowe dowodzą, że również w trakcie wysiłku picie wody jest wręcz nakazane. Zmniejszenie masy ciała o 2% na skutek utraty wody obniża wydolność fizyczną o 20%. Dobra woda to taka, która zawiera minimum 1000 mg/l składników mineralnych.

DIETETYCZNY RING: Twardy orzech do zgryzienia

Orzechy niewątpliwie stanowią bogate źródło składników odżywczych, w tym witamin i składników mineralnych, a także oręż do walki z szeregiem zaburzeń metabolicznych. Orzechy to także bomba kaloryczna i skarbnica różnorodnych kwasów tłuszczowych. Są smaczne i wartościowe, ale spożywane w nadmiernych ilościach mogą być ciężkostrawne i zaburzać delikatną równowagę pomiędzy kwasami omega-3 a omega-6. Dietetyk kliniczny Iwona Wierzbicka oraz dr dietetyki Angelika Kargulewicz przeanalizowały wszelkie za i przeciw dotyczące spożycia orzechów.

Ponadto w numerze przeczytacie także o probiotykach, spirulinie, suplementacji, znajdziecie także kilka ciekawych przepisów do przetestowania 😉

A dla wszystkich moich czytelników mam małą niespodziankę – 20% rabat na prenumeratę Food Forum! 😉 Wystarczy kliknąć w baner poniżej i w odpowiednim miejscu podczas wypełniania formularza zamówienia na stronie wpisać kod: zdrowonajedzona20. Zniżka obowiązuje do 7 sierpnia włącznie, zachęcam do skorzystania! 😉

ff_rabat_blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *