Opublikowano

Kokosowo-grejpfrutowy pudding chia

Śniadanie, lunch lub przekąska. Na pudding chia każda pora i okazja jest dobra. To najszybszy deser świata – wystarczy garść nasion, mleko kokosowe, ulubione owoce, kilka ruchów łyżką i gotowe!

Latem moje menu składa się w dużej mierze z owoców – maliny, borówki, truskawki… Najchętniej jadłabym je do każdego posiłku, pod każdą możliwą postacią. Zimą zwykle dopada mnie kryzys. Mrożone owoce kompletnie mnie nie satysfakcjonują, a mango i inne ananasy nie porywają na tyle, by zajadać się nimi na co dzień. I wtedy sobie o nich przypominam – cytrusy! Stanowią świetną bazę do koktajli, ale nie tylko. Jakiś czas temu zakochałam się w nocnych owsiankach na soku z czerwonych grejpfrutów. Tym razem postanowiłam wykorzystać ten patent do przygotowania puddingu chia i już wiem, że ta słodko-kwaśna wersja tego deseru zagości u mnie na dobre! 🙂

Kokosowo-grejpfrutowy pudding chia
Składniki na 2 porcje:

40 g nasion chia
100 mleka kokosowego
1 czerwony grejpfrut
erytrytol
wiórki kokosowe

wartość energetyczna 1 porcji: 282 kcal
B: 7 g T: 21 g W: 14 g

Obranego grejpfruta blendujemy z mlekiem kokosowym. Wsypujemy nasiona chia, mieszamy i przekładamy do naczyń. Odstawiamy do zgęstnienia. Wierzch posypujemy wiórkami kokosowymi.

Opublikowano

Bruschetta z hummusem pomidorowym i karmelizowaną cebulą

Święta Bożego Narodzenia minęły w oka mgnieniu, a zaraz za nimi  Sylwester. Oprócz zmiany daty w kalendarzu i licznych postanowień noworocznych oznacza to jeszcze jedno – przed nami  czas imprez karnawałowych, na których oczywiście nie może zabraknąć dobrego jedzenia! Najlepiej sprawdzą się tak zwane finger food, czyli przekąski nie wymagające użycia sztućców. To jednak nie tylko tradycyjne koreczki czy deska serów. Klasyką imprezowych przekąsek jest dla mnie bruschetta, z którą poradzi sobie każdy kulinarny amator! Prosta, szybka i bardzo przyjemnie chrupiąca… A dodatki? Jakie tylko dusza zapragnie! 🙂 Czytaj dalej Bruschetta z hummusem pomidorowym i karmelizowaną cebulą